Problemy z potencją mogą mieć najróżniejsze przyczyny. Jedną z nich może być niewłaściwa dieta. Wykazano zależność między nieprawidłowym profilem lipidowym a częstszym występowaniem zaburzeń erekcji. Jakie produkty stosować w codziennej diecie, aby uniknąć jakichkolwiek problemów z potencją?

Zaburzenia erekcji zdecydowanie częściej dotykają mężczyzn, którzy borykają się z nadmierną masą ciała, cukrzycą oraz nadciśnieniem tętniczym. W grupie tego ryzyka znajdują się także osoby, których dieta nie jest prawidłowa. Wynikające z tego skutki przyczyniają się do licznych zaburzeń potencji. Co spożywać a czego unikać w codziennej diecie?

Dieta na poprawę potencji

Dieta, której zadaniem jest unormowanie profilu lipidowego oraz zatrzymanie właściwej gospodarki hormonalnej skupia się na dużej porcji warzyw oraz owoców. Atutem mogą być takie produkty, które dodatkowo wykazują działanie afrodyzjakalne. W takiej diecie należy postawić na antyoksydanty, które hamują szkodliwe procesy zachodzące w organizmie i jednocześnie zwiększają siłę. Antyoksydanty wspierają właściwe ukrwienie wszystkich narządów, także rozrodczych. Kolejnym związkiem, którego nie może zabraknąć jest beta-karoten, wspierający procesy regeneracyjne komórek, a przy tym posiadający zdolność do tworzenia nowych komórek. Witamina C oraz E nazywane witaminami młodości, które jednocześnie gwarantują właściwą pracę układu rozrodczego. Niezbędnymi pierwiastkami, które utrzymują potencję są m.in: cynk oraz selen. 

owoce na potencję

Owoce i warzywa na potencję

Na liście owoców i warzyw, które uznawane są za afrodyzjaki znajdują się m.in: bakłażan, czosnek, karczochy, papryka, pomidory, seler, szparagi, awokado, brzoskwinie, gruszki, jabłka i winogrona. Te naturalne afrodyzjaki wykazują działanie pobudzające krążenie i usprawniające przepływ krwi we wszystkich narządach. Ponadto poprawiają trawienie, rozgrzewają, pobudzają układ nerwowy a przy tym regulują wszelkie zaburzenia krążenia. 

Organizm mężczyzn najlepiej reaguje na pomidory, które posiadają witaminę E. Uważa się je za jeden z najbardziej skutecznych afrodyzjaków. Drugim ważnym produktem jest papryka, która zawiera kompleks witamin antyoksydacyjnych w naprawdę dużej ilości. Nie mniej istotnym warzywem są szparagi oraz seler naciowy, który wspomaga uzyskanie dobrej kondycji. 

Innymi zalecanymi produktami do spożywania są orzechy, nasiona oraz pestki. Orzechy włoskie zawierają znaczną ilość kwasu alfa-linolenowego. Innymi cennymi składnikami są migdały, które posiadają witaminy z grupy B, potas, magnez, żelazo oraz cynk. Poza orzechami warto spożywać produkty zbożowe, które dodatkowo wzmacniają organizm, pomagając w prawidłowym funkcjonowaniu. Warto zatem postawić na: pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, kaszę gryczaną oraz jaglaną czy ryż brązowy.

Top